تأثیرات هوش مصنوعی بر تجارت چیست؟

5
(5)

هوش مصنوعی چه تأثیری بر تجارت و روند تجارت الکترونیک دارد؟

هوش مصنوعی می‌توانند کاری کند که فروش ما بیشتر شود، مشتری تجربه‌ی بهتری از خرید داشته باشد و یا فضای شخصی‌سازی‌شده فراهم سازد و هزار و یک کاربرد دیگر اما هدف اصلی هوش مصنوعی برای تجارت ازنخست ساده و آسان کردن کار برای بازاریابی و کسب‌وکار است.

سرفصل‌ها:

🔴اقدامات هوش مصنوعی در تجارت

🔴کسب‌وکار

🔴بازاریابی

🔴تحقیق و توسعه

🔴سایر زمینه‌ها

🔴جمع‌بندی

اقدامات هوش مصنوعی در تجارت

هوش مصنوعی از ابتدا خواهان راحت‌تر کردن فرایندها بوده است.

در ادامه می‌خواهیم در ۳ زمینه‌ی اصلی (کسب‌وکار، بازاریابی، تحقیق و توسعه) کاربردها و اقداماتی که توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود را توضیح دهیم.

کسب‌وکار

چت‌بات‌ها (Chabot)

به‌صراحت می‌شود گفت که در دنیا اینترنت پر از ربات‌های چت است که برای برقراری و شناخت بهتر کاربر عمل می‌کنند.

اگر که کاربر برای بار نخست با چت‌بات شروع به مکالمه کند هوش مصنوعی شروع به شناخت و نیازان کاربر می‌کند اما اگر از قبل مکالماتی باشد ربات با توجه به مکالمات قبلی با کاربر شروع به تولید ایده و یا نمایش اطلاعات مربوط و موردعلاقه به کاربر می‌کند.

با توجه به اینکه هرروز دیدگاه و نیاز کاربران در حال افزایش است برای تأمین نیاز یکی از گزینه‌های مناسب چت‌بات‌ها هستند.

چت بات‌ها نوعی تعامل به زبان طبیعی اما از نوع ماشین و انسان برای پاسخ‌گویی، تفسیر و یا پردازش اطلاعات هستند.

تشخیص محصول جعلی

امروزه قدرت تبلیغات بر کاربران درصد بالایی است در نتیجه یک فرد کلاه‌بردار نیز می‌تواند با تبلیغات و خریدن دیدگاه دیگران برای محصولش اعتبار کسب کند که محصول باکیفیتی دارد و تشخیص محصول جعلی برای یک کاربر کار چندان آسانی نیست

اما یکی از فواید هوش مصنوعی این است که با الگوریتم یادگیری ماشین می‌توان آن را تشخیص داد و روزگار کلاه‌برداران را سیاه کرد.

بازاریابی

بازاریابی و کسب‌وکار شباهت‌هایی به هم دارند اما بازاریابی یکی از شاخه‌های کسب‌وکار است.

تجارت الکترونیک

هوش مصنوعی با پیاده کردن چند الگوریتم ساده می‌تواند کسب‌وکار و میزان فروش شمارا بیشتر کند.

ربات فروش

تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بالقوه یکی از کارهایی که با اندکی هزینه،‌ هوش مصنوعی می‌تواند تا حد خوبی انجام دهد.

ربات‌هایی که بر اساس علایق و اطلاعاتی که از کاربر گرفته‌شده پردازش می‌کنند و محصولات و یا پیشنهادهای خوبی را به کاربران نمایش می‌دهند و مخاطبان را بر اساس اطلاعات دسته‌بندی می‌کنند.

نمونه‌ی دیگری چت بات‌ها هستند که قادر به پاسخ‌گویی و رفع نیاز کاربر می‌شوند که در سرفصل قبلی کامل توضیح داده‌شده است.

مدیریت هزینه‌ها و قیمت‌گذاری

در سال‌های اخیر هوش مصنوعی قابلیت‌هایی را فعال کرده است که شما می‌توانید قیمت‌گذاری پویا و مدیریت هزینه‌ها را نیز انجام دهید.

بازاریابی و تبلیغات

شما با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید به‌راحتی بازاریابی و یا تبلیغات کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای جذب و یا حتی بازاریابی، بازاریابی با ایمیل است. هوش مصنوعی می‌تواند با نوشتن ایمیل‌ها تأثیرگذار و کارشده (موضوع و متن تأثیرگذار و یا استفاده از اموجی‌ها و رنگ‌ها) بر روی بازدهی شما تأثیر گذارد.

همچنین می‌تواند با ارسال نوتیفیکیشن های شخصی‌سازی‌شده خبری را به اطلاعات مشتری‌ها رساند.

این دو کار می‌تواند تأثیر خوبی بر روی کسب‌وکار شما ایجاد کنند.

تحقیق و توسعه

ایجاد موتورهای جست‌وجو

امروزه هوش مصنوعی و موتورهای جست‌وجو برای، بیشتر سؤال‌های انسان پاسخی دارند اما در سال‌های پیش کسانی که نمی‌توانستند از این موتورها نتیجه بگریند آن‌ها را نقص می‌کردند

زیرا نتایج به‌دلخواه و یا مرتبط به خواسته‌ی آن‌ها نبوده است چون منظور آن‌ها را موتورهای جست‌وجو به‌خوبی متوجه نمی‌شدند

اما مهندسان و توسعه‌دهندگان امروزی درحال‌توسعه و طراحی سیستمی هستند که جهان را از دید انسان ببیند و درک کند و بر مبنای خواسته انسان باشد.

دستیاران مجازی و صوتی

دستیارهای مجازی الکترونیکی ربات‌هایی هستند که از یادگیری ماشین و پردازش اطلاعات برای پرسش و پاسخ و یا حتی دادن اطلاعات به کاربر است.

حتماً شما با الکسا آمازون و یا سیری اپل، دستیار گوگل آشنا هستید این‌ها نمونه از دستیاران مجازی و صوتی هستند.

کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی از دستیاران مجازی استفاده می‌کنند زیرا آن‌ها در هرزمانی قابلیت پشتیبانی و رسیدگی به مشتری و هزار و یک کار دیگر رادارند و نکته‌ی مثبت آن‌ها دسترسی سریع و آسان به اطلاعات است.

سایر زمینه‌ها

آموزش

تشخیص علاقه‌مندی و تشخیص درست موضوع خواسته‌شده از کاربر از کاربردهای هوش مصنوعی در این صنعت است

کشاورزی

دسترسی آسان و سریع به نیازهای و اطلاعات گیاه و جلوگیری از افت‌ها. همچنین زمانی که این عامل‌ها مدیریت شود سود فروش بیشتر می‌شود و تولید افزایش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

هوش مصنوعی روزبه‌روز مؤثرتر از قبل در حال کمک و رشد برای صنایع مختلف است.

با هوش ممنوعی در زمان مناسب و با اقدامات صحیح می‌توان چرخه فروش را چند برابر کرد می‌توان مشتری بیشتری جذب کرد.

هوش مصنوعی در چند سال آینده تأثیر بزرگی بر سود و رشد صنعت تجارت الکترونیک می‌گذارد.

نظر شما درباره هوش مصنوعی چیست؟ به نظر شما مزایا آن بیشتر و پرکاربردتر از معایبش هستند؟

اگر از این مقاله لذت کافی را بردید خوشحال می‌شوم پایین همین مقاله دیدگاهتان را بنویسید.

حتماً این مقاله رو هم مطالعه کنید: صنعت در حال تغییر است: با واقعیت مجازی VR و واقعیت افزوده AR

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 5

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

سهیل صالحی
سهیل صالحی

سهیل صالحی هستم. به برنامه نویسی، تولید محتوا و دنیای اینترنت علاقه‌مندم. سهیل تاکس جایی است برای انتقال دانش، افکار و ایده‌هایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *